söndag 16 november 2008

Ghost Whisper


Ghost Whisper är en serie man borde följa, så ni som inte gör börja nu. Det är aldrig försent. Ghost Whisper handlar om en kvinna som heter Melinda och hon är gift med Jim. Hon har en gåva och det är att hon kan se spöken eller människor som har dött och inte gått in i ljuset. Det låter la inte jättte intressant kanske men det är det. Jag har helt fastnat för serien och blir galen av att få vänta på nästa jämt. Jag har sett alla säsonger och inte tröttnat. Jag vet helt otroligt! Så länge till den serie på din lista. Jag rekomenderar det stort.

Nu för er som följer serien. Detta har hänt:


Säsong 4 Avsnitt 6
Melinda ska på Jims gamla väns bröllop. De blir utbjudna till en stuga ute i skogen. Där ska även bröllopet hållas. Allt går som planerat. Men när brudens (Trisha) dotter ska leka på sitt rum händer något. Om möter ett spök, en liten pojke som gillar att leka. Hans säger till en att leka en ett spel med honom. Han ger henne letrådar och visar henne saker. Men den lek är det inte hon som ska leka utan Trisha. Pojken heter Owen och lekte med Trisha som liten men en dag druknar han i floden vid huset. Owen vill visa att Trisha inte ska gifta sig, att man hon älskar är inte mannen hon tror att han är. Så småningom kommer sanningen fram och bröllop ställs in. Nu tror man att allt är över men det har bara börjat. Jim åker till stugan för att plocka iordning det sista men när han går in i huset sitter Hunter (brudgrumen) där med ett gevär. Jim försöker prata med honom men Hunter skjuter och Jim duckar. Jim försöker ta geväret men blir skjuten. Melinda kommer precis upp och ser allt och hon springer in. Ambulansen kommer och tar Jim till sjukhuset. Han opereras och han är stabil efteråt. Trisha kommer till sjukhuset och ser förlåt för allt. De pratar med Owen och han går in ljuset. Melinda går in till Jim och sätter sig hos honom. Men hon somnar och när hon vaknar sitter Jim och tittar på henne. Hon ler och sen berättar Jim om att något gick fel. Melinda tittar mot säng och där ligger han. Avsnitt slutar alltså med att Jim dör! Jag lovar att jag lipade så in helvete :'( Väntar på nästa avsnitt nu :'(

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag hade gråten i hjärtat själv
och blev nästan förbannad när jag lugnat mig
va fan händer nu liksom, hur kan de ta bort Jim från serien?
Hoppas det sker nåt under o han kommer tebaka*

Tess sa...

jag vet, grät som aset. Men Jim kom typ tillbaka. Fast nu blir jag förbannad på att han hela tiden dissar melinda. Tänk om han väljer den andra :O Du följer serien med. =) Me like kram

Anonym sa...

jag har gråtit också under då jim dog jag såg det på tv..jag älskar ghostwhisper men har bara säsong 1 2 och 3 ...Jag undrar om 4 säsongen har kommit ut än på dvd skiva!?? kan ni svara på det..Om ni vet..

Anonym sa...

jag har gråtit också under då jim dog jag såg det på tv..jag älskar ghostwhisper men har bara säsong 1, 2 och 3 ...Jag undrar om 4 säsongen har kommit ut än på dvd skiva!?? kan ni svara på det..Om ni vet..

Anna sa...

Hej Ja unedrar också när säsong 4 kommer ut är det någon som vet?
/Anna

Antonia sa...

Hur kan ni har sett dom avsnitten av
säsong 4? Jag förstår liksom inte.
Någon som har avsnitten med svensk
text eller? Någon som vet när säsong
4 kommer ut på dvd? Jag skulle jätte
gärna vilja veta. Jag älskar denna
serien så jävla mycket! Den är beroendeframkallande. Skulle vara
tacksam om jag får veta när säsong 4
kommer på dvd i Sverige.

Anonym sa...

hej asså igår så var jag uppe och tittade på ghost whisper och satt i floder och grät med min mamma och syster och sen blev jag arg att den slutade där så då gick jag in på youtube och sökte och då fick jag reda på att han kommer tillbaka fast ser anerlunda utt när han speglar sig men annars ser han vanlig ut och att dom får barn också :) :) blev så jävla lycklig så jag hoppade i mammas säng och bara skrek att han skulle komma tillbaka blev skitglad